Μια μελέτη, που διεξήχθη από το University of Adelaide και το University of Vermont, ισχυρίζεται ότι η συμπεριφορά ενός ατόμου μπορεί να προβλεφθεί χρησιμοποιώντας δεδομένα από τα socilal media οκτώ-εννέα φίλων του.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Human Behavior, διαπίστωσε ότι η διαγραφή ενός λογαριασμού δεν είναι καθόλου χρήσιμη, καθώς μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες για ένα άτομο από τα posts των φίλων του.

Οι ερευνητές ανέλυσαν το περιεχόμενο περίπου 30 εκατομμυρίων tweets, χρησιμοποιώντας τη θεωρία των πληροφοριών από τα μαθηματικά και τη θεωρία των πιθανοτήτων για να ελέγξουν την προβλεψιμότητα της συμπεριφοράς των ατόμων, με βάση αυτά που δημοσίευσαν στα socilal media.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπήρξε έως και 95% ακρίβεια στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς κάποιου μόνο από δεδομένα που πάρθηκαν από τους φίλους του. Δεδομένα από οκτώ έως εννέα φίλους ήταν αρκετά για να γίνουν προβλέψεις συγκρίσιμες με εκείνες που βασίστηκαν σε δεδομένα του ίδιου του ατόμου.

«Δεν υπάρχει μέρος για να κρυφτείς, όταν πρόκειται για πλατφόρμες socilal media», λέει ένας από τους συγγραφείς, ο Δρ. Lewis Mitchell, ανώτερος καθηγητής εφαρμοσμένων μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Adelaide στη Σχολή Μαθηματικών Επιστημών και συνεργάτης ερευνητής στο ARC Center of Excellence in Mathematical and Statistical Frontiers.

«Το να λέτε στους ανθρώπους να διαγράψουν το λογαριασμό τους στα socilal media, για να προστατεύσουν την ιδιωτική τους ζωή δεν αρκεί, καθώς πληροφορίες, όπως οι πολιτικές απόψεις ή διάφορα ενδιαφέροντα μπορούν να καθοριστούν από τις αναρτήσεις των φίλων τους.

«Πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν ότι δίνουν πρόσβαση στις πληροφορίες τους, όταν επιλέγουν να χρησιμοποιούν μια πλατφόρμα socilal media, αλλά πιστεύουν ότι είναι μόνο πληροφορίες που αφορούν τους ίδιους», λέει ο Δρ. James Bagrow, βοηθός καθηγητής Μαθηματικών και Στατιστικής στο University of Vermont.

«Αλλά δεν είναι μια ατομική επιλογή: δίνουν επίσης πληροφορίες για τους φίλους τους».

Ο Δρ. Μίτσελ πρόσθεσε: «Υπάρχουν οφέλη από τη δυνατότητα πρόβλεψης της συμπεριφοράς. Οι πλατφόρμες social media χρησιμοποιούν αυτήν την αρχή για να λαμβάνετε αναρτήσεις που σας ενδιαφέρουν».

«Αλλά φυσικά υπάρχει και μια σκοτεινή πλευρά, όπως η δυνατότητα δημιουργίας «filter bubbles». Για παράδειγμα, σε μια πολιτική συζήτηση, οι άνθρωποι ενδέχεται να εκτίθενται μόνο σε ένα είδος πληροφοριών και να μην λαμβάνουν τις αντίθετες απόψεις».

 

Πηγή: secnews

Facebook

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από την InfonetGroup με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε. Όροι Χρήσης - ΠΠΔ